دلنوشته های خیلی زیبا و عاشقانه

هنوز هم صدقه هایم به نیت سلامتی توست…
هی…؟
معشوقه ی من…
سلامتی…؟
.
.
.
قرارمان یک مانور کوچک بود…
قرار بود تیرهای نگاهت مشقی باشد…
اما ببین،
یک جای سالم بر قلبم نمانده است…!
.
.
.
عزیزم هیچ میدانی
جزئیات چشمهایت
کلیات زندگی من است !؟
.
.
.
تنها تو رو می بینم ،لحظات با تو بودن را و یک زندگی شیرین را !
و آخر سر نیز رویاهای عاشقانه ام را با تو …
.
.
.
چقد دلم تنگ شده واسه شنیدن تپش های پر اشتیاق قلبت …
که نفس هام رو به احترامش نگه میداشتم …
.
.
.
دلم میخواهد کسی باشد ، خوب باشد ، مهربان باشد ، بس باشد
و همه ی این بودن هایش فقط برای من باشد ، فقط برای من !
.


.
.
وقتی که تو نیستی دنیا چیزی کم دارد مثل کم داشتن یک وزیدن ، یک واژه ، یک ماه !
من فکر می کنم در غیاب تو همه خانه های جهان خالیست !
.
.
.
گاهــی فکـر میکنم کــار تـــو “ســـــخــــت تر” از مـــن است !!
مـن یـــــک دنـــیا دوستت دارم …
و تو زیر بـار این همــــه عشـــــق قــــد خـم نمیکنی …
.
.
.
این عصرهای بارانی
عجـیب بـوی نـفس هـای تـو را می دهـد …!
گـوئـی … تـو اتـفاق می افـتی
و مـن دچـار می شـوم …
تـمام ” مــن” دارد “تـــو” می شـود …
.
.
.
من که نباشم دنیا یک “من”کم دارد
تو که نباشی من یک “دنیا” کم دارم . . .
.
.
.
حقیقت دارد که من می توانم
با شعرهای تو
با باران مشاعره کنم
و بند نیایم . . .
.
.
.
سکه ی زندگیم شیر ندارد ،
اما همین خطی که مرا به تو وصل نگه می دارد را دوست دارم !
.
.
.
تمام دنیا در آغوشت خلاصه شده است ؛
کودکانه پناه میبرم به خلاصه ی دنیا …
.
.
.
شیرینم تـقصـیر تـــو نیـست …
حـتمـاً اشـتبـاه از متـصـدی ِ آرزوهـا بـوده
کـه تـو نصـیب دیــــــگری شـدی …!
.
.
.
نفس کشیدن را دوست دارم گاهی ؛ گاهش را فقط “تــــــــو” می دانی !
.
.
www.3ali3.com
.
.
دنیا تمام شود چه باک ؟
دنیای من تویی که پیش از اینها تمامم شدی !
.
.
.
هر راهی را که رفته باشم هرچقدر هم دورتر ، کوتاه ترین است برای رسیدن دوباره به تو،
کافی ست که یکبار دیگر نامم را صدا بزنی ، برمیگردم !
.
.
.
در قرن ما تعریف عشق گره خوردن “تن ها“ست نه پیوند قلبها !
.
.
.
گاهی آنقدر دلم هوایت را میکند …
شک میکنم به اینکه ، این دل مال من است یاتو …
.
.
.
اینکه یه نفر بهت بگه “مواظب خودت باش” حس خوبی داره
اما بهتر از اون وقتی هستش که یه نفر بهت میگه “نگران نباش من باهاتم”
.
.
.
تمام حرف ها پشت سرت بود ، به دنبالت الفبا را قدم زدم ؛ تو حرف نداشتی !
.
.
.
گرمایی بودم همیشه ، ولی بین خودمان بماند
سرمایی می شوم وقتی پای آغوش تو در میان باشد . . .
.
.
.
بـــــه چــــه میـــخنــــــــدی تـــــو ؟
بــــه نـگـاهـــــم کــــه مـسـتـــــــانــــه تـــو را بــاور کــــرد
یــا بـــه افـســـــــــونـگــــری چـشـــــمـانت
کــه مـــرا ســـوخت و خــاکـسـتـــــر کــــرد ؟
خـنــــده دار است ، بـخـنـــــــد !!
.
.
.
چهار فصل که حرفه …
فصل پنجمی هست به نام تـــــــــو ، به هوای تـــــــــو …
.
.
.
کف بینی نکن !
دستی که به سویت دراز شده ، طالعش تویی . . .
.
.
.
لحظه‌ های با تو بودن … از عمرم حساب نمی شوند
از آخرتم حساب می شوند ، از بهشت . . .
.
.
.
دلم می سوزد برای زکریا که تو را ندیده مرد !
تمام درخت های انگور جهان از چشم های تو آب می خورند !
.
.
.
دلم خیابانی میخواهد هزار طرفه به سوی خانه تـــــــو !
.
.
.
همه میگن عشق یعنی
دوست داشتن …
اما
من میگم عشق یعنی
یکی مثل تو داشتن . . .
.
.
.
یه چیزی هست به اسم آغوش ، لامصب دوای هر دردیه
اون دارو هم فقط تو داری !
.
.
.
میتوانم دنیا را یک دستی فتح کنم
به شرطی که دست دیگرم را تو گرفته باشی . . .
.
.
.
نمی دانم آلزایمر بودی یا عشق !
از روزی که مبتلایت شدم
خود را از یاد بردم . . .
.
.
تو از موسی پیامبرتری !
به جای اشاره نگاه کردی ، به جای دریا دل من شکافته شد …
.
.
.
نکن امروز را فردا
دلم افتاده زیر پا
بیا ای نازنین ای یار
دلم را از زمین بردار
در این دنیای وانفسا
تویی تنها ، منم تنها
نکن امروز را فردا
بیا با ما ، بیا با ما
.
.
.
اَگــــَر میدآنی دَر دُنیـآ کــَسی هست که بـآ دیدَنــَش…
رَنگ رُخســآرَت تغیـــیر میکنــَد،
و صــِدای قــَلبـَت اَبرویــَت رابه تــآراج میبــَرد،
مــهـم نیــست که او مـآل تــو بــآشــَد…
مــهــِم این است که فـــَقــَط بــــآشـَد،
زِندگی کــُند،
لــِذَت ببرَد…
و نــَفــَس بـــکشـد

سخنان زیبا و آموزنده جین وبستر (2)

 با مردها سر و كله زدن به راستی نیازمند تدبیر است. اگر آدم نقطه ی حساس آنها را بیابد، مثل گربه خرخر می كنند و اگر برخلاف میل آنها رفتار كنی چنگ می زنند. جین وبستر

 *****ا*****

همه كس آرزو دارد كه به رویدادهای غیر منتظره برخورد كند؛ این در زندگی بشر طبیعی است.

  **********


آن روز كه ما زنها حقوق خود را به دست بیاوریم شما مردها باید حسابی مراقب خودتان باشید كه كلاه سرتان نرود. جین وبستر

  **********

من با این فلسفه كه ناامیدی و نكبت و غم، نیروی اخلاقی را تقویت می كند مخالفم. افراد نیكبخت و شادمان هستند كه مهر و محبت می بخشند.  جین وبستر

  **********


من زمستان را دوست دارم كه با برف باشد نه با باران. جین وبستر

  *****ا*****

چقدر دشت و صحرا پرماجرا است و لذت زندگی درآمیختن با این ماجراها است نه نوشتن آنها در كتاب. جین وبستر
  *****ا*****
ناراحتی های بزرگ نیست كه صبر و بردباری نیاز دارد، بلكه این ناراحتی های خرد خرد و جگر سوراخ كن را با تبسم برگزار كردن، به راستی نیازمند روحیه است. جین وبستر

  *****ا****

عیب كار اینجاست كه در دانشكده انتظار دارند آدم همه چیز را بداند. جین وبستر

  **********

گاهی یتیم بودن هم مزایایی دارد. جین وبستر

  **********

بسیار مشكل است كه آدم بخواهد تمام وقت مراقب خود باشد تا آنچه را احساس می كند نگوید. جین وبستر

  **********

خدا آزادی را به كسانی می دهد كه در جستجوی آن هستند. جین وبستر

 **********

هیچ چیز مثل نامه نمی تواند اصطلاحات ادبی و استعداد و قدرت تخیل شخص را برساند. جین وبستر

هشت نوع عشق از نظر اشترنبرگ

انواع عشق 

1-فقدان عشق
:در اين رابطه هيچ يك از عناصر عشق حضور ندارد . اين رابطه را در زندگي روزانه با مردم عادي داريم .

2 - عشق دوستانه :

اين احساس زماني دست مي دهد كه اشتياق و تعهد كمتر است اما صميميت در حد بالايي حضور دارد . اين احساس را معمولاً در رابطه با دوستان صميمي داريم .

3 - عشق شهواني :

اشتياق در اين عشق بيشتر حضور دارد . هيجانات و اشتياق زيادي در اين رابطه وجود دارد . اما صميميت و تعهد در سطح ضعيفي قرار دارد .

4 - عشق پوچ :

اين عشق زماني احساس مي شود كه تعهد قوي باشد اما ميل و صميميت در سطح پائيني قرار داشته باشد يا اصلاً وجود نداشته باشد . اين وي‍گي اغلب در زوج هايي ديده مي شود ، بخاطر بچه ها در كنار يكديگر زندگي مي كنند .

5 - عشق خيال انگيز :

اين عشق در بين زوج هايي ديده مي شود كه رابطه ي آنها تا اندازه اي تازه است همانند دوران نامزدي . اشتياق و صميميت شديد است ، اما زوج ها به اندازه ي كافي ، تجربه هاي مشترك ندارند كه متقابلاً احساس تعهد كنند 

6 - عشق مشفقانه :

در اين عشق صميميت و تعهد شديد است اما اشتياق ضعيف است . عشق مشفقانه در بين زوج هايي ديده مي شود كه به مدت تقريباً طولاني با هم هستند و از يكديگر رضايت دارند ، اما جاذبه ي جنسي آنها از بين رفته است .

7 - عشق ابلهانه :

در اين عشق اشتياق و تعهد بالاست اما صميميت ضعيف است . رابطه ي زوجي كه مرد دست بزن دارد اما به همسرش وفادار است و جاذبه ي جنسي بين آن دو زياد است . 

8 - عشق كامل :

در اين عشق سه عنصر  (( تعهد ، صميميت ، اشتياق )) را بطور سخاوتمند در خود جاي داده است ، همانطور كه اشترانبرگ مي گويد : رسيدن به اين مرحله خيلي آسان تر از حفظ آن است .

فانتزی های عاشقانه را بشناسید

 در واقع فانتزی های عاشقانه باورهایی نادرست هستند که بسیاری از ما درباره عشق داریم. این افسانه ها عملاً بی ضرر نیست و مانع انتخاب هوشمندانه ما در موقع ازدواج می شود.

واقعیت یک رابطه عاشقانه خیلی وقت ها به شدت با باورهای واقعی تفاوت دارند. به این باورها و تصوراتی که اغلب ما درباره عشق در خود می پرورانیم، فانتزی عاشقانه گفته می شود. در واقع فانتزی های عاشقانه باورهایی نادرست هستند که بسیاری از ما درباره عشق داریم. این افسانه ها عملاً بی ضرر نیست و مانع انتخاب هوشمندانه ما در موقع ازدواج می شود.

در زیر به برخی از این فانتزی های عاشقانه اشاره می کنیم:

۱ – حتماً باید یک رابطه عاشقانه داشت

خیلی از جوان ها، به خصوص دختران، وقتی که از یک سن خاص بالاتر می روند، فکر می کنند باید به هر دری بزنند تا ابتدا یک رابطه عاشقانه داشته باشند و بعد ازدواج کنند. به نظر آن ها حتی یک ازدواج ناموفق که از این رابطه ناشی شده باشد، از ازدواج بدون عشق یا تجرد بهتر است. در اینکه رابطه عاشقانه در یک ازدواج موفق مهم است شکی نیست، اما روابط عاشقانه به تنهایی نمی تواند فرد را در زندگی مشترک به موفقیت و رضایت برساند.

۲ – عشق کافی است

« عشق هرگز کافی نیست » این عنوان یکی از کتاب های مشهورترین شناخت درمانگر دنیا، آرون تی بک است. خیلی از جوان ها فکر می کنند که اگر عاشق طرف مقابل شان باشند، دیگر همه مشکلات حل است و می توانند همه استرس ها را تاب بیاورند. اما واقعیت این است که سوخت عشق محدود است و نمی تواند برای همیشه زندگی را حرکت دهد. بالاخره یک روز عشق کاهش پیدا می کنند. بعضی ها هم فقط به این دلیل ازدواج نمی کنند که هنوز عاشق کسی نشده اند. عشق همان طور که ناگهانی می آید، ناگهانی هم می رود پس اگر همه سرمایه خود را روی این احساس بگذارید، مطئمن باشید ضرر می کنید.

۳ – عشق شفا می دهد

بعضی ها فکر می کنند که می توانند با داشتن یک رابطه عاشقانه مشکلات روان شناختی خودشان را درمان کنند. بعضی ها هم فکر می کنند که با داشتن این رابطه، مسئولیت پذیرتر می شوند. تحقیقات روان شناسان نشان می دهد که هر دو گروه اشتباه می کنند.

عشق یک فعالیت مهم است که توجه و اراده فرد را می خواهد به طور قطع ترشح هورمونی هر فردی که عاشق می شود، اتفاق می افتد اما عشق ماندگار باید پرورش یابد و امکان رشد داشته باشد. و قطعاً شما باید از اشتباهات تان درس بگیرید

۴ – اگر عشق بخواهد اتفاق بیفتد، اتفاق خواهد افتد

عشق آموختنی است. دکتر دایانا کایرچنر، روان شناس آمریکایی و نویسنده کتاب « عشق در ۹۰ روز: راهنمایی ضروری برای یافتن عشق واقعی تان » در این زمینه می گوید: در کجای زندگی این رویکرد را خواهید داشت؟ آیا شما همین فکر را می کنید؟ بله خوب، اگر یادگیری زبان فرانسه بخواهد اتفاق بیفتد، خودش اتفاق می افتد. عشق یک فعالیت مهم است که توجه و اراده فرد را می خواهد به طور قطع ترشح هورمونی هر فردی که عاشق می شود، اتفاق می افتد اما عشق ماندگار باید پرورش یابد و امکان رشد داشته باشد. و قطعاً شما باید از اشتباهات تان درس بگیرید.

۵ – عشق و رابطه عاشقانه مانند رودی است که آدم را با خود می برد

شما عشق را انتخاب می کنید به گفته جانسون، روان شناس مشهور حوزه خانواده و ازدواج، عشق منفعل نیست، یک اتفاق فعالانه است. او می گوید: شما نیاز دارید که درگیرش شوید و گشوده باشید و متعهد شوید مطمئناً افراد دلبسته شده از همدیگر عصبانی می شوند، با هم دعوا می کنند و همدیگر را آزار می دهند. اما بر خلاف افرادی که یک پیوند عاطفی ناایمن دارند، آنها قادرند دوباره به هم عشق بورزند و درباره احساسات شان به طرز صحیحی صحبت کنند به عبارت دیگر، موقعی که شما احساس می کنید اغلب آسیب پذیر و زخمی هستید، به صورتی فعالانه تصمیم می گیرید که خطر کنید و همسرتان را به دست بیاورید و در این تلاش به او اطمینان مجدد می دهید این تنها روش برای یک پیوند ایمن است.

۶ – مردان و زنان به صورت متفاوتی عاشق می شوند

تصورات قالبی جنسیتی به این باور منجر شده است که موقعی که این هیجان می آید، مرد و زن قطب های متضادی هستند؛ یک مرد واقعی گریه نمی کند؛ زن هرگز در رابطه عاطفی ارضا نمی شود و تصورات دیگری از این قبیل، اما نیاز به دوست داشتن برای همه به صورتی یکسان وجود دارد زنانی که باور دارند همه مردان در واقع تنها تمایل به رابطه جنسی دارند، عمق عاطفی همسرشان را دست کم می گیرند.

۷ – عشق واقعی بدون نیاز جنسی است

این مورد امکان دارد که در یک رابطه بلند مدت وجود داشته باشد که هنوز با احساسات تند جسمی همراه است، اما به ندرت اتفاق می افتد. به گفته جانسون، بسیار اتفاق می افتد که شهوت و هوس و شیفتگی به جای عشق اشتباه گرفته می شوند. اینها عشق نیستند. و خیلی زود کم رنگ می شوند.

۸ – عشق واقعی فاقد وابستگی است

افراد در فرهنگ آمریکای شمالی به این دلیل از دلبستگی های عمیق و ناایمنی های عاطفی احساس شرمندگی می کنند که آموخته اند نیاز به فردی دیگر نشانه ضعف است. این مورد، به ویژه در باره مردان صادق است. یک پیوند عاشقانه ایمن، موجب استقلال زوج می شود.

۹ – یا با قلابی یا با هیچ کس

یکی از باورهای شایع غلط و احساسی درباره عشق و رابطه عاشقانه این است که اگر من با اولین فردی که عاشقش شده ام ازدواج کنم، خوشبخت می شود، و گرنه بدبختی تمام زندگی ام را می گیرد. اما پختگی، مهارت و توانایی های ارتباطی انسان هاست که تضمین کننده یک رابطه موفق است و این توانایی ها فقط در یک نفر خلاصه نشده اند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ

اسکن مغز یک عاشق توسط دانشمندان..

 

پزشکان با استفاده از فناوری اسکن مغز تصاویر باورنکردنی از رخدادهای مغز هنگام عاشق شدن ارائه کردند تا مشخص شود که چرا افرادی که عاشق می شوند گاهی غیر منطقی و حتی مضحک می شوند.

به نقل از مهر، پزشکان با انجام اسکنهای مغزی متوجه تغییرات شیمیایی شده اند که در زمان عاشق شدن افراد در بخشهای مختلف مغز رخ می دهد و مهم تر از همه در چنین شرایطی برخی از بخشهای مختلف مغزی خاموش می شوند.

از سوی دیگر این اسکنهای مغزی نشان داده است که عاشق شدن به گونه ای می تواند انسانها را عصبی و ناپایدار کند.

پزشکان و متخصصان این تحقیق ابراز امیدواری کردند که این تحقیقات روزی نشان می دهد که چرا تعدادی از ما در مواردی که به احساسات و عاطفه مربوط می شود پا را از حد فراتر می گذاریم.

بخشی از مغز که از آن با عنوان ” لوب پیشانی یا قدامی ” یاد می شود و برای قضاوت کردن حائز اهمیت است هنگام عاشق شدن از کار می افتد. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) قطع این فعالیت را تنها زمانی که فرد عاشق بوده نشان می دهد. این امر موجب شده که فرد از تمام انتقادها و یا تردیدها نسبت به کسی که دوست دارد، چشم پوشی کند.

سمیر ذکی استاد زیبایی شناسی – عصبی در دانشگاه کالج لندن اظهار داشت: وقتی به کسی که دوستش دارید نگاه می کنید، بخشهایی از مغزتان فعال می شوند، اما یک بخش بزرگ در مغز که نقش قضاوت را برعهده دارد از کار افتاده و غیر فعال می شود.

وی اعتقاد دارد که مغز ممکن است برای اهداف زیست شناختی عالی تر چنین واکنشی نشان دهد. افرادی که عاشق هستند هنوز هم می توانند در زندگی خود تصمیمهای مهم اتخاذ کنند برای مثال درباره یک تجارت مهم یا موضوعات غیر احساسی تصمیم گیری کنند و این نوع سلامت عقلی ممکن است شرایطی را ایجاد کند که دوستانشان برای متقاعد کردن آنها در ترک این احساس در روابط غیرعاقلانه با چالش رو به رو شوند.

اسکنهای مغزی همچنین نشان می دهد که بخشهایی از مغز که احساس را کنترل می کنند و بخش دیگری که درگیر احساسات منفی است نیز غیر فعال می شود به همین دلیل افرادی که عاشق هستند با رضایت کامل زندگی می کنند و همواره احساس شادی کرده و زمانی که عاشق هستند از این که اتفاق بدی رخ دهد هیچ واهمه ای ندارد.
مطالعات نشان می دهد که دوپامین شیمی مغز هنگامی که فرد عاشق است در سطح بالاتری قرار دارد. دوپامین کلید تجارب لذت و درد است که با لذت، اعتقاد و رضایت ارتباط دارد و ممکن است یک تغییر ناگهانی در سطح این ماده شیمیایی موجب شود که دست کشیدن از عشق دشوار شود.

آزمایشها نشان می دهد که استفاده از داروهای شبه افیونی چون کوکائین در افزایش سطح دوپامین مغز تأثیری مشابه عاشق شدن دارد.

یکی از عوارض جانبی افزایش دوپامین کاهش یک ماده شیمیایی دیگر به نام سروتونین است، هورمون کلیدی که حالات و اشتهای ما را تنظیم می کند.

کاهش سطح سروتونین در افرادی که دچار اختلال وسواس فکری عملی هستند نیز توضیح دهنده این است که چرا عشق می تواند ما را مضطرب و عصبی کند.

در رابطه با تغییرات شیمیایی در زمان عاشق شدن تغییرات مرتبط با آدرنالین بارزترین تغییر است. این هورمون علتی برای سرعت ضربان قلب، عرق کردن کف دست، خشک شدن دهان هنگام دیدن کسی است که دوستش داریم.

همین هورمون در زمانی که ما وحشت زده می شویم نیز ترشح می شود.

روانشناسان هنوز تلاش می کنند به درک این مسئله برسند که چرا یک فرد به طور مخاطره آمیزی نگران شده و همه چیز خود را به خاطر عشق به خطر می اندازد.

تامل برانگیز ترین جله تاریخ

زمانیکه بخواهید وصیت نامه بنویسید متوجه خواهید شد

تنها کسی که سهمی از داراییتان نداردخودتان هستید

پس تا زنده هستید.........

نسبت به خود سخاوت داشته باشید.

15 مورد درباره لبخند

۱ – دنیا مثل آینه است: اگر به آن اخم کنی، آنهم به تو اخم می کند، اگر به آن لبخند بزنی، آنهم به تو لبخند می زند. هربرت ساموئلز

۲ – چیزی که زندگی را ارزشمند می سازد و کمترین هزینه و بیشترین تاثیر را دارد، لبخندی خوشایند است و همچنین، لبخند مملو از ارزشها و خوبیهاست و مهربانی انسان با آن عجین شده است. ویلبر دی نسبیت

۳ – بیشتر لبخندها با لبخندی دیگر شروع می شوند. فرانک ای کلارک

۴ – از لبخندت استفاده نکنی، به فردی می مانی با میلیونها دلار در بانک و بدون دسته چک لس قبلین

۵ – لبخند سیستم روشنایی رخسار است و سیستم گرمایی دل باربارا جانسون

۶ – لبخند چراغ پنجره روح است که نشان می دهد دل در خانه است. ناشناس

۷ – لبخند بزنید تا دوستانی داشته باشید، اخم کنید تا چین و چروک بر رخسارتان ظاهر شود. اگر ما دنیا را برای یکدیگر آسانتر نکنیم پس برای چه چیز زندگی می کنیم. جرج الیوت

۸ – لبخند بزنید چون درمانی رایگان است. دواگ هورتون

۹ – هیچکس به اندازه کسی که چیزی برای بخشیدن ندارد به لبخند محتاج نیست. ناشناس

۱۰ – لبخند برای انسان مثل آفتاب برای گلهاست. جوزف ادیسون

۱۱ – وقتی شما به کسی لبخند می زنید، آن فرد نیز از ده بار، نه بار به شما لبخند خواهد زد. در نتیجه شما اوقات دو نفر را شادتر و بهتر کرده اید. ناشناس

۱۲ – چین و چروکهای چهره بایستی صرفا نشاندهنده این باشند که لبخندها کجا بوده اند . مارک تواین

۱۳ – لبخند زبان عشق است. دیود هر

۱۴ – به یکدیگر لبخند بزنید، به همسرتان لبخند بزنید، به شوهرتان لبخند بزنید، به فرزندانتان لبخند بزنید، به یکدیگر لبخند بزنید. مهم نیست آن طرف چه کسی است، اینکار به شما کمک خواهد کرد تا با عشق بیشتری نسبت به یکدیگر زندگی کنید. مادر ترزا

۱۵ – صدها زبان در جهان وجود دارد، اما لبخند به همه آن زبانها صحبت می کند